maandag 17 maart 2014

How to carry a (not so) little boy......

Met de Paasvakantie in het vooruitzicht en onze plannen voor die twee weken, 
begon ik me af te vragen of we niet een praktische oplossing 
konden verzinnen om onze kleine jongen af en toe te kunnen dragen.
En dan graag op een comfortabele manier. 
Hij wil liever niet meer in de buggy, 
en eigenlijk ben ik daar zelf ook wel een beetje klaar mee. 
Dus begon mijn brein weer te borrelen en na een zoektocht 
op internet had ik twee patronen/werkbeschrijvingen gevonden, 
1 in het Engels, 1 in het Fins. De laatste met goede foto's erbij, dat wel. 
Met wat eigen invulling, combinaties maken en 
een tikkeltje Google Translate moest ik een heel eind komen.....
En weer kwam dat stevige, gestreepte stofje tevoorschijn, 
ideaal voor dit doel. Ook had ik nog een stukje donkerblauwe,
 lekker zachte tricot liggen. 
Nog een bestelling op internet en ik kon weer aan de gang.
Veel gepuzzel in het begin, ook aardig wat uithalen (grrrr) 
maar steeds makkelijker ging het en toen....
kon ik passen!
Mmmm, leek niet helemaal zoals ik het gedacht had,
 sloot niet heel goed aan overal: balen!
Eerst maar het kind uit school gehaald, kon hij mooi even model zijn. 
Wat blijkt: met flink wat gewicht erin (16,5 kg in dit geval),
 zit het in 1 keer perfect! 
En hij vindt het, na wat overhalen, hartstikke leuk om lekker 
op mijn rug te hangen, kriebelt ondertussen fijn in mijn nek 
en lijkt ineens weer heel erg klein :-)
Toen wilde onze dochter het ook wel eens proberen, 
voor de grap, en ook zij zat heerlijk! 
Het ziet ernaar uit dat ik er nog maar 1 ga maken, een "girlie" exemplaar dan, 
kunnen we wellicht nog serieus aan de wandel op vakantie! 








 Wordt vervolgt....

1 opmerking:

  1. Hi there! This is absolutely stunning option! Looks so great! Could you please where to find a pattern for this amazing piece? Thanks awesome

    BeantwoordenVerwijderen