zondag 9 maart 2014

Floating Daisies & Exploding Potatoes.....

Vandaag was het glorieuze einde van wat met recht de voorjaarsvakantie mocht heten.
Erg productief op knutselgebied ben ik deze week dus niet geweest, 
maar op deze prachtige dagen wel druk met rommelen in en om het huis. 
Dat is ook de meeste geliefde bezigheid van mijn kinderen, 
en het bloemenmeisje kwam met handenvol madeliefjes, 
vragend om een "kroon". Helaas heeft zij chronisch last van te korte steeltjes, 
dus de kroon kon ze op haar buik schrijven. Ik kon deze lentebodes echter niet
 zomaar bij de kippen kieperen en bedacht dat ze het wellicht ook wel leuk 
konden doen als drijfbloemetjes.
Met onverwacht vrolijk en zelfs zomers resultaat....
Ook de piepers uit eigen tuin die in de kelder waren blijven liggen 
wegens te klein, hadden het voorjaar in het hoofd.
Met prachtige paarse en witte uitlopers waren ze eigenlijk iets
 te enthousiast, maar mooi was het wel.....
Snel wat foto's gemaakt voordat de slierten werden verwijderd en mijn lief ze 
weer terug in de grond stopte om te zorgen voor de oogst van dit jaar.





En als bonus van het weekend, zijn onze jonge kipjes aan de leg 
gegaan en we raapten de eerste piepkleine eitjes, die soms niet
groter waren dan een flinke radijs...nu weet ik het zeker:
Spring is in the Air!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten